AMB UN DELEGAT COM CAL L’EQUIP NO TÉ RIVAL

FUNCIONS DEL DELEGAT

El delegat és la persona que ha de prestar l’atenció necessària a l’equip amb la finalitat de aconseguir un bon ambient social, una bona organització en l’aspecte esportiu i que l’equip doni una bona imatge de la nostra entitat a tot arreu on vagi. Per ajudar a fer aquesta funció, es redacta aquest manual.
-Canalitzarà les comunicacions entre equip i junta directiva així com també entre la junta directiva i l’equip.
-Tindrà especial cura de detectar possibles problemes de relació dins l’equip i posar-hi solució com més aviat millor així com de vetllar pel compliment del reglament intern del club. En cas de dificultat demanarà l’actuació de la junta (part esportiva).
Acompanyarà a l’equip tant als partits de casa com a fora. En cas de no poder s’ha de buscar un substitut.
-Haurà estar als entrenaments que li sigui possible. (accidents,
material, aigua…)
-Els partits a casa haurà de buscar algun responsable per portar el Cronòmetre. Així el delegat podrà fer millor les seves funcions. (Lesions, averies…)
-Els partits a casa, ha d’estar 15 minuts abans que la resta de l’equip per, junt amb l’encarregat de les instal·lacions, assignar els vestuaris i preparar la rebuda de l’equip rival i l’àrbitre. Gestionant el vestidor i atenent-lo en el que necessiti. S’ha de donar una bona imatge de la nostra entitat.
-Gestionarà el vestidor per l’equip en els partits tant a casa com a fora procurant que a la fi de la utilització quedi com a mínim tal com ens l’hem trobat.
-Estarà pendent de si l’equip necessita un segon equipatge per
coincidència de colors amb l’equip contrari. Gestionarà tant la petició com la tornada de equipatge.
-Disposarà del calendari complert de competició i comprovarà els horaris i els possibles canvis d’hora de les convocatòries i també ho verificarà amb el delegat de l’equip contrari tant als partits de casa com els que es juguin a fora.
-S’encarregarà de proveir a l’equip de les atencions necessàries per els jugadors durant els partits( aigua, farmaciola…etc .) organitzant un fons comú en cas necessari.
-També tindrà cura especial de tenir les fitxes i les fotocopies compulsades dels DNI de l’equip en perfecte ordre i portar-les als partits.
-Organitzarà els desplaçaments a les pistes dels equips contraris informant sobre el punt i hora de trobada i informant-se sobre la ruta a seguir, que hi hagi prous cotxes per el viatge…etc.
-Cuidarà de la bona imatge de la nostra entitat tant en els partits de casa com a fora, procurant que l’equip faci us de la roba identificativa del club així com que es tingui una actitud correcte en tot moment mentre s’estigui representant a la nostra entitat.
-Fomentarà el respecte cap a companys, jugadors contraris,àrbitres i públic, per part de tots els integrants de l’equip.
-Tindrà cura del material de l’equip durant els partits, tancant el vestidor mentre s’està jugant i guardant les boles durant la disputa del partit.
Col·laborar amb l’entrenador en totes les tasques esportives que sol·liciti i el descarregarà de totes aquelles funcions no tècniques. Incloent-hi la recollida de dades per fer estadístiques si aquest ho sol·licita.
-Assistirà a les reunions convocades per tractar assumptes d’interès per l’equip.
-Distribuirà la informació que vagi adreçada a l’equip (calendari de competició, loteria de Nadal, torneig, ….etc).
-El delegat ha de rebre l’àrbitre i estar pendent de les seves instruccions per comunicar-les als dos equips. L’ha d’acompanyar a la sortida del terreny de joc i a la retirada, quan s’acabi el partit.
-Igualment atendrà a l’àrbitre en el que necessiti. L’ajudarà a omplir les actes si aquest ho sol·licita i l’hi farà efectiu el pagament de la factura, comprovant que import sigui el correcte.
-Farà les protestes a l’acta que siguin necessàries i comprovarà que les dades que figuren en la mateixa siguin les correctes. Col·laborarà en la redacció dels “protestos” i lliurarà l’acta cada setmana a la secretaria del club. (Com a norma general sempre es protesta l’acta quan ensenyen una targeta vermella directa a un del nostres jugadors)
-El delegat local és la màxima autoritat a la pista abans,durant i després del partit, per tant vetllarà perquè l’encontre es desenvolupi amb la màxima correcció possible.
-En els desplaçaments, el delegat ha de procurar que tot l’equip arribi agrupadament i es presentarà al delegat de l’equip local. Ha de vetllar per a que l’equip tingui els espais i materials adequats, així com atendre les peticions del propi entrenador. També ha d’acompanyar a l’àrbitre a la sortida i retirada del terreny de joc per garantir la seva neutralitat.
-Ha de vetllar pel compliment per part dels jugadors i entrenadors de les normes internes del club referent a la uniformitat i al comportament, tant a dins com a fora de la pista.

-Ha de vetllar, junt amb l’entrenador i jugadors, per a la bona imatge del club, tant a nivell esportiu com humanament. Ha de preservar el principi de respecte envers els àrbitres, equips i aficions rivals, malgrat que no sempre sigui fàcil.

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )