Història

La història del Club Patí Breda va començar ja fa uns quants anys. L’any 1979, un grup de persones es van reunir per crear el CLUB PATÍ BREDA.

Un club que va iniciar-se amb la secció de Patinatge Artístic i que 10 anys més tard va crear la secció d’hoquei patins.

A continuació us adjuntem un fragment del pregó de la festa major de l’any 2015, on el nostre president, en Jordi Sànchez, va fer balanç dels 35 anys celebrats en aquell moment:

Us volia explicar una història, la nostra, la història del Club Patí Breda, i que va començar ja fa uns quants anys. Aquest any en celebrem 35 que estem fent activitats de manera regular. Però fins i tot, repassant la història, encara he trobat documents que van una mica més enllà, que deixen constància escrita dels nostres inicis i m’agradaria llegir-vos només les primeres línies: “reunits a Breda el 13 de novembre de 1979 a les 20 hores els abaix firmants es constitueixen en comissió gestora per la fundació d’un club de patinatge i havent fet els preliminars necessaris acorden fer la carta següent als pares interessats…”

Aquest és l’inici de la nostra entitat, el seu lligam amb el poble i amb la resta d’entitats. El primer lligam fort va ser amb el Cercle Bredenc, allà va ser la nostra primera pista, on vam fer les primeres piruetes, però n’han vingut molts més, perquè les entitats, per damunt de tot, les formen les persones, les persones que amb el seu esforç tiren endavant els seus projectes, que fan que aquests es facin grans i que perdurin en el temps. Les mateixes persones que amb la seva empenta i il·lusió han preparat els actes que estem apunt de començar i ens faran passar una molt bona festa major.

Les entitats d’un poble a mida que van creixent també fan créixer el poble. Nosaltres des d’un principi vam lluitar per aconseguir un pavelló propi per les nostres activitats, vam comprar uns terrenys, i fins i tot les rajoles de la que havia de ser la nostra pista, però finalment vam optar per una altra opció, una opció més de poble, una opció que fos per tothom, vam cedir els ajuts que ja teníem per fer la nostre pròpia pista i vam unir esforços amb l’ajuntament per aconseguir un pavelló poliesportiu per tot el poble. Primer, vam tenir la pista (de fet la mateixa que tenim ara), i allà els d’hoquei vam fer els primers xuts amb un stick, i vam passar fred i calor, i vam aprendre a pujar escales amb els patins posats per anar als vestuaris de la piscina i moltes coses més i uns anys més tard va arribar per fi l’esperat pavelló. Un pavelló que ha permès continuar creixent i amb els anys hi han passat altres entitats, diferents esports i fins i tot molts actes de la nostra festa major. Un pavelló que per desgràcia ens ha quedant petit, on ja no tenim més hores per entrenar i fins i tot hem de marxar fora del poble, en definitiva un pavelló que haurà de continuar creixent i avançant i donant cabuda a les persones, a totes aquelles persones que som aquí, que formem les entitats, que en definitiva formem el poble.

La nostra és una entitat esportiva, ens dediquem a fer possible que els nostres nens i nenes puguin aprendre i gaudir dels esports sobre patins. Som un club eminentment formatiu que actualment té més de 125 patinadors entre les dues seccions, amb 7 equips d’hoquei (i un nou d’escoleta que s’està creant), un grup de xou de patinatge amb molt bons resultats i molts podis individuals d’artístic.

Si encara teniu ganes de més història del nostre Club podeu llegir tant el treball de recerca d’en Marc Regàs com el treball de recerca de l’Abril González, dos dels nostes patinadors que han fet reculls de la nostra història.